måndag 27 september 2010

Nu är det nog höst i alla fall...

Det har blivit så kyligt senaste dagarna. Det bara slog om. I lördags var jag ute på stan och gjorde lite ärenden och då var det varmt nog att bara ha en tröja på sig. När Romeo och jag gick ut på kvällen var det plötsligt så kallt. Så där "in i benmärgen"-kallt. I morse saknade jag vantarna. Vilket omslag!

Ibland är jag nästan avis på Romeo som har en värmande päls! Å andra sidan är det säkert skitjobbigt när det är riktigt varmt på sommaren...

Just nu sitter jag hemma själv, för jag har jobbat lite hemifrån på eftermiddagen. Det känns så märkligt tomt att vara här utan Romeo. Jag kommer på mig själv att känna med fötterna om han ligger där och drar ut stolen försiktigt för att inte han ska flyga upp från var han nu brukar ligga. Tror det är dags att hämta honom nu.

Romeo har en ny kompis på dagis. Jag uppfattade inte riktigt namnet, kan ha varit Ture... I vilket fall som helst fick jag se dem skojbrottas härom kvällen när de blev hämtade samtidigt. Kul att se, för Romeo har sällan någon att brottas med som är i rätt storlek. De var helt tokiga! :-D

I morgon kväll börjar fortsättningskursen i agility. Det har inte blivit mycket träning under sommaren, så det ska bli kul att ta tag i det igen. Ska ladda med både korv och favoritleksakerna. Hoppas Romeo tycker det är lika skoj som det var när vi tränade agility i våras!

Nu, mot dagis! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar