onsdag 21 juli 2010

Kungsholmen runt

Nu är det semester! I dag har jag sprungit till och från tvättstugan, men på eftermiddagen tog jag och Romeo en lång promenad på Kungsholmen. Han hann bada två gånger (och torka där emellan), till sin stora glädje!

Jag käkade en sen lunch/tidig middag på BouleBar i Rålis, men tydligen har de blivit strängare där, för Romeo fick sitta utanför staketet. Det var inte helt lätt att efterfölja, då han lätt kunde både åla under och hoppa emellan... När jag var där i fjol var det inga problem alls. Det var tur att det inte var gassande sol, för annars hade jag fått gå vidare, för naturligtvis var det ingen skugga utanför staketet. Förstår faktiskt inte logiken med det. Inte har det någon positiv effekt för allergiker om hundarna sitter på andra sidan ett staket av ståltråd...

Det är lite typiskt det där. Jag gick runt och letade efter ett ställe att äta där vi båda kunde vara. Ratade ett par i början, siktade in mig på ett hundkafé (som sedan visade sig ha stängt) och sedan var jag så hungrig att jag höll på att dö. Naturlgigtvis hade jag med mig snacks till Romeo, men inget till mig själv.

Som hundägare har jag verkligen börjat efterlysa vanliga, gammaldags kiosker. Numera ska ju alla servera mat, och dessutom har de byggt in kiosken så man måste gå in. Vilket innebär att man inte kan handla där när man har hunden med sig. Snart försvinner väl gatuköken också...

Oj, vilket gnäll det var från mig i dag. Tror det beror på värmen, jag blir på lite konstigt humör av den. Dessutom hände en massa saker förra veckan så fått mig att bli lite mer eftertänksam och inte så uppslupen. Det påverkar mig säkert det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar