lördag 7 november 2009

Höstrusk

Nu börjar den vackra hösten bytas ut mot regn, rusk och lera. Romeo var ute och busade i leran i rastgården så mycket härom dagen att de fick duscha honom på dagis! Han blir typ smutsig så snart ha går ut nu...

Idag är det lördag och för första gången på flera veckor har vi kunnat ta det lugnt. Jag vaknade till vid sjutiden och då ville Romeo komma upp till mig. Sedan låg vi och sov i några timmar och snoozade en halvtimme för att sedan kliva upp. VI gick ut och promenerade längs vattnet och mötte en ettårig springer spaniel. På hemvägen kom lilla Ronja med sin matte. Hon skäller alltid ut Romeo och han sitter bara snällt och tittar på. Det är som att han fattar att det inte är något att blir arg på eller rädd för. Hon är bara en osäker liten vit hund, som han vill bli kompis med. En dag så...

Väl hemma löste jag melodikrysset till frukost och nu sitter jag bara vid datorn och låter VH-1 gå på. Bra tv-kanal det där, bra musik och inga jobbiga dokusåpor som MTV bara visar nuförtiden. PÅ VH-1 är det som MTV var på den gamla goda tiden. :-)

Den här helgen ska vi mest vara hemma och mysa. Hoppas AIK tar hem dubbeln idag! Jag behöver tvätta imorgon bitti och sedan ska jag fika med Linda. Annars är det bara jag och Romeo som gäller. Min lilla älskling!

Har förresten fått förstoringarna som jag beställt från Japan Photo. Det ena var en fantastisk bild på Romeo när han är sju veckor som nu är uppblåst till 70x50 cm. Kommer bli så fint när jag ramar in den och hänger den på väggen i sovrummet! Jag vet, jag är som värsta mamman... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar