lördag 21 december 2013

God jul!

Nu är det da'n före da'n före da'n före doppareda'n och julen står för dörren. Här hemma har julgranen kommit in och pyntet kommit fram. Granen i år är en riktig Disneygran! Romeo är - som tur är - inte så intresserad av julgranen. Han var mest nyfiken när pappa hjälpte mig med foten och när jag klippte av lite grenar. Jag minns vår första gemensamma jul... Till slut fick jag ställa papperspåsar kring granen för att han inte skulle gå in under den och dra med sig en massa barr ut i lägenheten!

Men julstämningen vill inte riktigt infinna sig. Det är ju så himla trist väder! Just nu regnar det och det är tre grader varmt. Romeo älskar ju snö och nu är det bara blött och lerigt. Inget bra läge för utomhuslek m.a.o.

Det här året har jag långledigt. Första lediga dagen var igår 20 december och jag är ledig fram till och med 6 januari. Så förhoppningsvis får vi några bra lekdagar! Annars blir det nog mycket mys och gos här hemma. Julhelgen tillbringar vi hos mamma och pappa, men i övrigt blir det mest att vara hemma. Förutom att mysa, läsa böcker och kolla på film har jag tänkt göra klart Cavaliersällskapets nya webbplats under ledigheten så den är klar att lansera i januari.

Nu börjar Melodikrysset med julmusik! Perfekt tajming!


God jul-kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar