lördag 9 november 2013

Hösten har gått fort

Vet inte hur det gick till men plötsligt börjar jag gå i butiker och köpa adventspynt! Inte mig emot, hösten har aldrig varit min favoritperiod på året.

Allt är bra med Romeo och mig. Jag har varit förkyld, men säg vem som inte varit det?

Efter att min kollega gick bort för ett tag sedan och en vän skadats svårt i en olycka har jag mer än någonsin försökt leva i nuet. Romeo är bra på det, så jag hänger mycket med honom. Det kanske kan verka lite tokigt, men jag mår så bra av att umgås med min hund. För att parafrasera en Dan Reed-låt jag lyssnar på i detta nu: "he's my redemption". Det är mycket Romeos förtjänst att jag ständigt strävar efter att bli en bättre människa.

För två veckor sedan hade vi cavalierpromenad i Cavaliersällskapet LO Stockholm. Trots att det varit lite småruggigt väder så dök ett tjugotal hundar upp med ägare till Hundöarna. Och då började solen skina! Härligt. Romeo fick äntligen återförenas med sin brorsa Tristan som han inte sett sedan jag hämtade hem Romeo i februari 2009. Jag tror inte de kände igen varann, men jäklar vad lika de är! Jag ska få bildbevis av Dellas matte och husse som var där och fotograferade.

Tyvärr var det en cavalierhane som hamnade i gruff med en annan hund (inte cavalier) men han klarade sig bra. Den andra hundägaren var precis så som hundägare inte bör vara. Hon vägrade först koppla sin hund fast vi blev tvungna att slita loss honom och han sedan gick fram till fler cavalierer och provocerade. Sedan gick hon i väg med honom lös och när ägarna till cavalieren gick efter vägrade hon lämna ut sitt telefonnummer! Hon hade ju minsann varit där varje dag i två år utan att något hänt, så det var deras hunds fel i hennes ögon. Hmmm... Det jobbigaste med detta var att jag flyttades tillbaka i tiden till Romeos olycka. Jag påmindes hur snabbt allt kan förändras och efter det har jag nog blivit lite mer reserverad kring främmande hundar igen. Det är bara att jobba på det.

Nu har jag en resa till London att se fram emot i slutet av november. Då får Romeo vara hemma hos mina föräldrar i några dagar. Det mår de nog bra av alla tre! :-) Sedan börjar adventsmyset på allvar med pepparkaksbak och annat.

7-8 december är det Stockholm Hundmässa i Älvsjö. Cavaliersällskapet har en monter på rastorget. Där kommer jag husera hela den helgen, så har ni vägarna förbi - kom och hälsa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar