söndag 16 juni 2013

En kväll i juni

Det känns som att varje gång jag är inne och skriver på bloggen så är Romeo sjuk. Nu liksaså. Har varit så orolig. Det har tagit fem dagar och en ordentlig veterinärundersökning, men nu tror jag att jag kommit på var han har ont. I "axeln". Alltså högst upp vid ena frambenet.

Eventuellt har han bara sträckt sig, men han har rejält ont när han belastar den. Han kan varken hoppa upp eller ner i soffan eller sängen och har börjat tveka inför det minsta trappsteg. Han är väldigt låg och pipig emellanåt, men annars är han som vanligt. Ska få blodprovsresultaten av veterinären i morgon, då ska jag berätta vad jag kommit på. Hoppas det är vad jag tror och lite smärtlindring hjälper. Jag avskyr att se honom ha ont och det smärtar i mig när jag inte förstår hur jag kan hjälpa honom.

Oj, just nu ösregnar det ute och åskar! Vi som var ute för fem minuter sedan. Vilken tajming. :-)

Nästa vecka är det midsommar, sedan jobbar jag bara fyra dagar innan drygt fyra veckors semester. Känns helt overkligt! Men underbart. Vi behöver semester, Romeo och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar