måndag 29 april 2013

Sköna maj, välkommen!

Nu är det väl ändå vår, va? Även om temperaturen knappt går över 10 grader om dagarna så måste Valborg ändå räknas som startskottet?

Både Romeo och jag gillar våren. Jag slipper en våt och smutsig hund och Romeo får äntligen jaga sin boll i parken igen! En win-win-situation. :-)

Vi har haft fullt upp här hemma. Framför allt jag som haft det lite väl stressigt, men nu känns det bättre. Trots att vi just nu är helt inplastade i huset för de renoverar fasaden. Det är fantastiskt vad lite avlastning på jobbet och lite sömn kan göra!

I helgen var Romeo och jag på kalas hos min morbror. Det var nog lite frustrerande för Romeo eftersom där även var en bedårande 9-årig Bichon Frissé-tik där som var i slutet av sitt löp. Han satt nedanför stolen där hon satt i knät på sin matte ända tills jag satte koppel på honom och vi höll oss i olika rum. Hon var så ointresserad som en tik kan bli. När han försökte nosa på henne vände hon bort huvudet! Han var dock ganska gentlemannamässig när vi var ute på promenad. Han hade väl insett att läget var kört!

Nästa helg ska vi tillbringa i Eskilstuna på Cavaliersällskapets utställningshelg. Jag ska hjälpa till och Romeo får hänga med. Han kommer nog tycka det är jättekul med alla hundar, även om han kommer bli lite frustrerad när han inte får busa runt som han vill. Det är i vilket fall jättebra social träning för honom. Vi ska bo på hotell, han och jag, men det är han ju van vid från i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar