måndag 30 januari 2012

Är det en 40-årsångest i antågande..?

...ja, kanske det. Jag fokuserar i varje fall hela min fritid på min stundande fest, men försöker samtidigt undvika att tänka på att jag fyller 40..? 18 februari blir det i varje fall fest, fyra dagar efter Dagen D. På samma datum för exakt tre år sedan flyttade Romeo in hos mig, så det är lite av ett jublieum den dagen.

Förresten är jag förkyld IGEN. Suck! Försökte ignorera det i helgen, för jag behövde städa och tvätta. För att kompensera Romeo för att jag inte hade tid med honom var vi ute och lekte en stund i snön, både i lördags och i går. Den där gröna, oförstörbara bollen är helt fantastisk. Romeo skulle kunna göra vad som helst för den. Så länge jag kastar eller sparkar den så att han kan springa och hämta den. I rastgården gömde jag bollen ett par gånger och han hittade den nästan direkt. Skulle inte funka med något annat. Tror den är gjord av kevlar eller något annat liknande material.

Skönt förresten att det är snö ute nu och minusgrader. Både Romeo, jag själv och lägenheten blir mindre smutsig när vi inte drar in sand och smuts på samma sätt. Och Romeo älskar snön! Önskar det kom lite mer dock, nu är det isgata under snön och den får gärna täckas över lite till. Det lär ju komma mer snö. Särskilt som det snart är februari. Då är det alltid snöoväder. Gärna på min födelsedag av någon okänd anledning. Och där var vi tillbaka till den igen. Födelsedagen med stort F...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar