måndag 1 augusti 2011

Slut på ledigheten

I dag är det sista semesterdagen - för den här gången. Romeo är faktiskt på dagis i dag, för jag har en del ärenden att göra och då har han det bättre där. När vi gick dit i morse blev han helt överlycklig när han insåg vart vi var på väg! :-) Att både Malte och Della var där när vi kom gjorde att han glatt smet in med sina kompisar. Jag blir lika glad varje gång jag ser hur bra han har det på dagis!

I torsdags kväll kom vi hem efter en hel vecka i Eksjö med lillasysters familj. Det var så tyst och tomt första dagarna... Man vänjer sig ju lätt.

Romeo och jag åkte bil ner med storasyster och hennes pojkvän. Det gick jättebra. Jag fick köra en bit och Romeo satt duktigt hos Pernilla i baksätet.

I Eksjö hade vi halvbra väder men det gjorde inte så mycket. Vi fick ju hänga med syrrorna & co. Romeo är nog överlycklig bara Alfons är i närheten. Och jag är så glad att får umgås med min favoritfamilj. :-) Min systerson Love växer så det knakar och det är så kul att få vara med och uppleva det.

Jag är ju rätt mörkrädd. Det vet alla som känner mig. Därför kändes det himla skönt att Alfons sov med mig och Romeo på nedervåningen. Romeo låg vid mina fötter och Alfons på sängen bredvid! :-)

Enda dagen på badplatsen blev det inget bad för mig, för när min "utter" Romeo inte längre fick bada blev han tokig och satt och skällde på allt och alla. Ingen ro för mig att bada då heller! Men, Romeo fick i varje fall simma lite med Alfons och det fick vara bra så.

Vi tog tåget hem. Romeo var helt slut, för vi hade gått på stan på dagen och på eftermiddagen fick vi besök, så han sov nästan hela resan. Jag kunde då läsa klart "Flyga drake!, vilket innebar att jag satt och grät på tåget... Jäklar i min låda vilken bra bok!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar