söndag 7 augusti 2011

Regnet det bara öser ner...

...och här inne håller vi ställningarna. Romeo ligger på golvet och sover, medan jag sitter vid datorn.

Den här veckan gick inte alls som planerat. Jag var på jobbet en ynka dag. När jag hämtade Romeo på dagis i tisdags hade han en fet fästing vid örat och ett stort och fult sår. Jag misstänker att han rivit sig själv. Det var bara att dra till Djurakuten. Igen. Fick vänta i över två timmar och när besöket var slut var jag 2200 kronor fattigare. Hoppas det går att räkna in i självriskperioden från våra tidigare besök i början av sommaren! Eftersom såret var fult och infekterat har jag inte kunnat vara på jobbet utan fått jobba hemifrån. Nu ser det bättre ut, så jag hoppas det går bra att lämna honom på dagis i morgon. Men, än så länge har han kragen på.

Kragen ja, i början bara vägrade han. Jag försökte promenera med honom med den på, men då vägrade han t.o.m. kissa! Nu har han den på när vi är hemma och jag inte har full uppsikt. Desstuom morrar han inte åt kragen längre utan när jag tar fram den kommer han snällt fram och lägger huvudet till rätta. Duktig kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar