måndag 27 juni 2011

Nattugglan

Det är märkligt det där. I går var jag så trött att jag höll på att gå i bitar efter att ha varit på resande fot sedan kl. 05.30. I dag har jag varit tillbaka på jobbet och borde således vara helt slut. Men, då har jag istället fullt av energi och har svårt att varva ner. Hmmmm...

Jag och Romeo har en ny favoritplats på jorden. Gotland. Vi fullkomligen älskade Gotland. Romeo badade i havet bland vågorna, strosade omkring vid hagar och gamla grusvägar och jag bara njöt av att vara i harmoni med allt omkring mig. Visby var fantastiskt, men landsbygden var inte sämre.

Att det gick så smidigt att åka Gotlandsfärjan var verkligen en positiv överraskning. Djursalongen på lilla färjan var bäst, men det gick bra även på stora båten. Romeo sov på golvet, kikade på sina grannar, drack lite vatten, åt några godisar och sov lite i mattes knä. Det underlättar ju att han är en van resenär.

Men nästa gång ska vi ha egen bil. Då blir vi mer fria att ta oss fram som och när vi vill.

Nu måste jag väcka min lilla sjusovare för att gå ut en sväng innan det är sängdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar