lördag 18 juni 2011

Det är lugnt och stilla...

...inte i Mumindalen, men väl hemma hos oss på Kronobergsgatan.

Vilken vecka. Vet inte riktigt varför, men jag är helt slut. Kanske är det så att det faktum att det är två arbetsdagar innan midsommar gör mig tokstressad över allt som måste hinnas med på jobbet?! Hmmm... hur var det nu med det här som kallas planering?

Vi har ju haft jättefint och varmt väder på sistone. Nu har dock detta ersatts med "typisk svensk sommar" så det är typ 15 grader och mulet i dag. Regnet hänger i luften. Nå ja, vi behöver det med. Om inte bara för att kunna uppskatta solen och värmen när den dyker upp. Romeo tycker det är rätt skönt att slippa värmen, men han vill nog ha det lite varmare så han får bada!

Romeo har varit hemma själv några kvällar denna vecka, så därför är jag hemma med honom i helgen. Han såg mig ju knappt förra helgen, så det är inte mer än rätt. Hade jag haft bil hade jag nog lämnat honom några timmar i dag i alla fall. Då hade jag tagit en sväng till Uppsala för att fira sysslingarna... men när man ska åka tåg och så blir det lite för många timmar. Attans att folk ska vara allergiska så man inte alltid kan ha med sig sin hund! Kanske vi ska emigrera till typ Frankrike? Har hört att man får ha med sig hunden överallt där. Å andra sidan har jag en känsla av att fransmännen inte hört talas om hunddagis...

Hittade My Heritage.com på webben i dag. Så jag har blivit sittande vid datorn sedan Melodikrysset började. Nog dags att göra morgon(?)toalett och ta tag kaoset här hemma!

Ha en härlig helg och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar