måndag 16 maj 2011

Sjukstugan rapporterar...

Här hemma är det inte sig likt. Jag har fått ett skavsår på ögat och Romeo verkar ha åkt på maginfluensa! Han kräks den lilla älsklingen och får inte behålla vare sig mat eller vatten. Vi ska till veterinären i kväll för jag är orolig att han får vätskebrist. Stackars liten, han ligger vid mina fötter och suckar. Han har ingen feber och verkar må rätt okej i övrigt förutom kräkningarna. Men lite medtagen är han.

Försöker inte oroa mig för mycket i onödan, men det gör ont i hjärtat när han är dålig, det måste jag medge.

Han har inte riktigt ätit som han brukar den här helgen och han har ätit en hel del gräs, så det har nog legat och grott lite. Tur att han inte var sjuk när vi hade födelsedagskalas för mamma i helgen. Måste nog förvarna lillasyster dock, för Romeo kan mycket väl ha smittat Alfons...

Håll tummarna för att det inte är något allvarligt och att det snart går över!

-----

Nu är Romeo hos veterinären och får dropp! Eftersom han inte fått i sig någon vätska tyckte de att det var den bästa lösningen. Ska strax hämta honom. Det har varit SKITjobbigt de senaste timmarna. Det här med att lämna honom hos veterinären triggade igång en massa minnen från när han opererades för snart två år sedan. Kommer inte känna mig lugn förrän jag har honom här hos mig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar