söndag 29 maj 2011

Fästingar suger!

Härom dagen plockade jag en ÄCKLIG fästing från Romeos panna. Det är den andra fästingen jag sett på honom, och båda kom efter att ha varit på Hundöarna. Det ska tydligen finnas många rådjur där, så det är kanske inte så konstigt att fästingarna följer med. Äckliga är de i varje fall! Nu har han fått påfyllning av Frontline så jag hoppas fästingarna håller sig borta ett tag.

Vi hade annars en härlig söndag på Hundöarna tillsammans med släkten från Trixiez's. Romeo blev väldigt förtjust i sina småkusiner som är 3 ½ månader gamla. Kärleken verkade ömsesidig. Särskilt från Villes håll. Han är en helt bedårande black & tan-valp, Ville. När jag satt ner i gräset så låg han i mitt knä och Romeo och han pussades för fullt! Jag ville plocka med mig alla valparna hem, men det går ju inte.

Eftersom Romeo hade varit hos dagisfröken Annie på lördagen när jag var på bröllop, var han helt slut efter släktträffen! Han låg och sov hela eftermiddagen. Han var ju iofs sjuk tidigare i veckan så han kanske var lite extra trött...

Den här veckan har varit betydligt lugnare än förra veckan, men inte mig emot. Jag har bara varit på återbesök hos ögonläkaren och Romeo har varit bra i magen. Skönt! Det sunkiga regnvädret har nog bidragit till lugnet. Just nu tar Romeo en tupplur under bordet och jag ska gå vidare med mitt storstädningsprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar