måndag 11 april 2011

Vår i luften

Nu är det verkligen vår. 14 grader varmt på vägen hem från jobbet. Dessutom hemmapremiär på Råsunda i går. Härligt. Dessutom skönt med torrt väder. Alla som har hund vet hur skönt det är att slippa en blöt och smutsig hund efter promenaden! Att jag numera har med mig en tennisboll i fickan på våra promenader har blivit en hit. Minst sagt.

I helgen var vi i Viksjö en sväng. Hundkusinerna fick springa runt i trädgården och sedan tog vi en lång promenad. Sedan tog vi en sväng till stora zooaffären i Bromma där jag bunkrade hundmat och lite annat smått och gott. Det är lätt att bränna pengar där. De har verkligen det mesta.

Tyvärr fick jag ont i ryggen efter att ha burit på Romeo i rulltrappan och in och ut ur bilen, så i dag är jag inte på mitt bästa humör. Efter ett besök hos kiropraktorn är jag lite mindre stel. Alltid nåt.

På dagis har det börjat en liten cavaliertik (ruby) i samma grupp som Romeo. Hon är helt bedårande. Jag tror att både jag och Romeo är förälskade. :-) Hon är så liten. Var verkligen Romeo så liten när han började på dagis..? Fast han var ännu mindre, hon är faktiskt hela sju månader. Så gammal var Romeo när han förlorade sitt öga. Har svårt att fatta att han var så där liten. Praktiskt taget en bebis, ju. Min stora kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar