torsdag 10 februari 2011

Se det snöar!

Och inte snöar det lite heller! Inte mig emot. Är det ändå inte någon vår i sikte kan det lika gärna vara riktig vinter med snö. Romeo kommer bli överlycklig! :-)

Just nu ligger han och sover på golvet. Han brukar alltid sova gott när jag varit borta och väl är tillbaka (hans mormor och morfar hämtade på dagis i dag).

Denna vecka har vi gått upp tidigare än vanligt nästan varje dag. Det märkliga är att även om vi båda varit jäkligt trötta så har det gått smidigare här hemma dessa morgnar. Kanske vår nya grej..?

I går fick vi reda på att vi kommer ingå i en stor omorganisering i banken. Det innebär egentligen inte så mycket för mina arbetsuppgifter, men mycket annat förändras. Bl.a. flyttar vi från våra vackra och historiska lokaler på Blasieholmen och flyttar till lite tristare lokaler på Torsgatan. Dessutom delas vår enhet upp i olika delar. Jag vägrar vara negativ, för jag tror det kan bli skitbra faktiskt. Dessutom får jag promenadavstånd till jobbet! (Max tio minuter från hunddagis.)

Förresten funderar jag över det här med kastrering... Jag får ju inte ens avla på Romeo och han har börjat bli så kaxig och kissar typ överallt, så det kanske är en bra idé. Måste dock kolla upp det ordentligt innan jag bestämmer mig. Stackarn, där ligger han fridfullt och sover medan matte funderar på att ta kulorna ifrån honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar