lördag 13 november 2010

Charmören

Romeo var en riktigt charmör på pappas fest. Alla tyckte att han var en underbar hund (förstås!). Men, med så mycket folk omkring så höll han sig dock nära mig hela tiden. Mina sysslingar Edvin och Viktor följde med när vi skulle gå ut en sväng. Det var trevligt med sällskap. Det är förvånande hur dött och tyst det kan vara i ett radhusområde en fredagkväll! För att inte tala om kl. 2 på natten! Tycker det är lite småläskigt faktiskt. Då känner jag mig faktiskt tryggare i stan där det känns som att det alltid är lite folk ute och rör sig.

Vi stannade hos mamma och pappa hela helgen i princip och fick skjuts hem på söndagen. Jag har fått en fin läsfåtölj med fotpall efter mormor, som också kom på plats nu. Den står iofs på den gamla kakelugnsplattan där Romeo brukar ligga, för där är lite svalt, men han har kommit på att det går att ligga under fåtöljen.

Just nu väntar jag på lillasyster med familj. Vi ska utforska den stora djuraffären i Bromma om ett tag. Romeo får snällt stanna hemma. Tog ut honom på en promenad precis, där han träffade flera fina hundar. Gustaf - riesenschnauzern - kände vi redan, men den lilla fralla-tjejen på sex månader och den söta ettåriga boarderterriern var nya bekantskaper. Snygga tjejer, tyckte Romeo! :-) Innan promenaden fick han lite hjärngympa också i form av lite träning och en omgång Hunddomino (med torkad blodpudding som lockbete). Nu lär han sova ett bra tag när jag är borta.

Annars verkar helgen bli lugn. Känns ganska skönt faktiskt att inte ha några planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar