söndag 22 augusti 2010

TIllbaka i verkligheten

Nu har verkligheten krypit sig inpå oss igen och det är svårt att förstå att vi just hade semester i tre veckor.

Det började ju "fint" med att jag jobbade en dag och sedan blev sjuk. För Romeo var det kul dock att komma tillbaka till dagis, så han berördes inte så värst. Han var helt slut på kvällarna efter första dagarna tillbaka. Han busade väl järnet hela dagarna. :-)

I går var jag på möhippa så Romeo var med min mamma och pappa på kalas hos morbror i Väsby. Har inte kollat hur det gick än, men jag tror nog det gick jättebra. Han och deras shi tzu Linus verkar komma hyfsat överens numera. Det är så märkligt att vara hemma utan Romeo (som jag är just nu). Jag kollar efter honom när jag drar ut stolen, är beredd att säga åt honom när en hund skäller på tv etc etc.

Åh, vet du något pinsamt? Jag har tränat in ett smackljud som jag använder för att få Romeos uppmärksamhet. Härom dagen när jag väntade på hissen och den inte kom använde jag det på på hissen!!! Garvade högt när jag insåg vad jag gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar