måndag 14 mars 2011

Snöboll - leken som tinar bort

Redan mitten av mars. Tiden går fort när man är stressad... Min hjärna har mest varit upptagen med alla förändringar på jobbet. Nu flyttar vi på fredag och saker och ting börjar falla på plats. Skönt!

För Romeos del blir det lite närmare för mig till dagis från nya arbetsplatsen. Tio minuters gångväg mellan dagis och jobbet. Inte alls dumt. Å andra sidan kommer jag bara kunna gå eller cykla, så det gäller att investera i bra regnkläder! Det behöver jag iofs ändå. Mina fina gummistövlar har gått sönder. Har man hund, måste man ha kläder som tål alla väder.

Måndagkvällar är nog Romeos tröttaste tid på veckan. Han har varit tillbaka på dagis efter helgen och säkert busat runt för fullt. Just nu sover han på golvet och har inte ens orkat äta upp maten. Söthunden! :-)

Här i stan märks det att vi går mot vår. Det är barmark på många ställen och snön finns nu bara i parkerna och på skuggiga ställen. Eftersom Romeos favoritlek är att kasta sig efter snöbollar, tog vi en tur via Kronis på vägen hem. Han blev helt överlycklig när jag började kasta snö. Du skulle se hur han kastar sig, rena akrobatkonsten!

I helgen var vi hos mina föräldrar i Viksjö. Där var det vinter fortfarande! Märkligt vilken skillnad 2 mil kan göra ibland... Tur jag hade med mig halkskydden för det var is överallt. Romeo tyckte iofs att det var kul med all snö. Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar