måndag 6 december 2010

Nu slaskar det! Usch och fy!

Usch, nu är det lite slaskigt ute! Gillar det INTE. Det ska bli kallare senare i veckan som tur är, så all snö hinner nog inte försvinna. Det är bra trevligare med en enbart snöig hund, än en hund som är smutsig och dyngsur.

I fredags hade vi fest på jobbet. Jag och mina 1000 närmaste kollegor. :-) Romeo fick vara hos mamma och pappa, men han är ju rätt van att vara där så det gick hur bra som helst. Själv dök jag upp kvällen efter och fick sova i stora gästsängen med Romeo. Det är så skönt att kunna bre ut sig, men ändå ha plats för Romeo.

Är lite inne på att möblera om i sovrummet faktiskt, men jag kan nog inte köpa en ny (bredare) säng redan. Den jag har är bara fyra år gammal! Det vore dock rätt skönt att kunna bre ut sig.

Vi bakade pepparkakor i går, syrrorna, mamma och jag. Lille Love försökte också, men det är nog inte så bra för en ettåring att äta en massa deg, så han fick bara vara med en kort stund. Han hade liiite svårt att inte stoppa deg i munnen hela tiden. Men i sin bedårande pepparkaksklädsel var han ändå vår lilla pepparkaksgubbe! Romeo tyckte nog vi var rätt trista, så han låg mest vid mina fötter och sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar